Комбуча Блог

Храни, съдържащи пробиотици – културата на всяка страна

Днес пробиотични продукти могат да се намерят във всяка аптека, но още от дълбока древност хората са използвали храни, подложени на ферментация, с цел тяхното по-продължително съхранение. Именно тези храни са богат източник на пробиотици.

странахранапробиотициползи
Много страниКисело зеле

Кисели краставички

Маслини

Lactobacillus  brevis и  Lactobacillus plantarumБогато на витамини В и особено В12, витамин С и К, калций, магнезий, желязо, калий, мед и манган
Много страниСирене Гауда, Чедар, ПармезанBifidobacterium, Lactobacillus acidophilus, L. casei, L. paracasei или L. rhamnosusБогати на калций, магнезий, цинк, селен, фосфор, витамин А и К2
България и много страниКисело млякоLactobacillus delbrueckii subsp. bulgaricus и Streptococcus thermophilusБогато на протеини, калций, витамини В
Русия, Финландия, Унгария, Норвегия, Полша, УкрайнаКефирLactobacillus kefiranofaciens и Lactobacillus delbrueckii, и Saccharomyces kefirБогато на витамини А, В, Д и К, калций, протеини (вкл. всичките 8 есенциални аминокиселини); подходящ за хора с лактозна непоносимост
ЯпонияМисоLactobacillus acidophilus, Aspergillus oryzae, Tetragenococcus halophilusБогато на цинк, мед, манган, калций, желязо, калий, витамини В, Е, К, холин и лецитин
КомбучаAcetobacter xylinum, Saccharomyces cerevisiae, Brettanomyces bruxellensis, Candida stellata, Schizosaccharomyces pombe, Torulaspora delbrueckii, и Zygosaccharomyces bailiiБогато на аминокиселини, антиоксиданти, глюкуронова киселина, микроелементи, витамини В
НаттоBacillus subtilisБогато на протеини; съдържа наттокиназа, ензим намаляващ съсирваемостта на кръвта
АзияЯкултLactobacillus casei Shirota, Bifidobacterium breveЕдин от най-богатите източници на пробиотици
КимчиLactobacillus kimchiБогато на калций, желязо, витамини А, В, С, бета-каротен
ИспанияМляко от ферментирали бадеми, лешници, овесени ядки, кокосL. rhamnosus, L. plantarum, L. delbrueckii subs. bulgaricus, S. thermophilus, B. bifidum или B. longumБогато на калций, витамини В и Е, калий, фолиева киселина
ИндонезияТемпеRhizopus oligosporusБогато на манган, мед, протеини, фосфор, магнезий и витамин В12
ПребиотициМед, банани, овесени ядки, червено вино, аспарагус, артишок, бобови, чесън, лукПовишават продукцията на пробиотици в червата


ПОСЛЕДВАЙТЕ НИ