Комбуча Блог

10 съвета за добра хидратация през лятото

Първите горещи дни са тук и е време да се погрижим за хидратацията на тялото си. Лятото е сезонът, в който опасността от слънчев удар, сърцебиене, мускулни крампи, виене на свят и преумора значително нараства. Всички те могат лесно да бъдат избегнати, ако даваме на тялото си достатъчно течности.

Как да разберем дали сме достатъчно хидратирани?

Най-лесният начин е да следим цвета и аромата на урината. Твърде тъмна урина със силен мирис говори за недостатъчно течности в тялото. Прозрачната такава може да сигнализира за свръх хидратация. Това състояние също не е желателно, защото с урината от тялото излиат и важни минерали. Оптималният вариант е тя да е чиста (със сламен цвят), но не прозрачна и да няма силен аромат.

10 съвета за добра хидратация през лятото

1. Осигурете си достъп до вода

Високите температури предразполагат към потене и по-често уриниране. Следователно, рискът от дехидратация е по-голям. За да се предпазите от този проблем, просто си осигурете лесен достъп до вода. Вземете подходящо шише за многократна употреба и го носете с вас. Бутилки, изработени от пластмаса не са подходящи. При по-високи температури, те започват да се нагряват и насищат водата с вредни за тялото частици.

2. Бъдете сигурни, че пиете достатъчно вода

Въпреки че стандартът за добра хидратация е 8 чаши на ден, истината е, че всяко тяло има различни нужди. Ако спортувате много, например, ще имате нужда от повече течности. За да сте сигурни, че дори в най-горещите дни приемате достатъчно вода, добавете към нормалното количество, което пиете 500 мл. Ако средно на ден приемате 2 л вода, през лятото пийте 2.5 или 3. Следете как това се отразява на организма ви и модифицирайте.

3. Овкусете водата

Понякога малко вкус и аромат помагат да изпием нужното количество вода с удоволствие. Добавете резенчета свежи плодове, краставички или мента за повече аромат и добавени нутриенти.

4. Пийте по чаша вода преди всяко хранене

Много често бъркаме глада с жажда, особено през летните месеци. Преди всяко хранене изпийте чаша вода. Така ще подсигурите на тялото си достатъчно течности, ще регулирате апетита и ще намалите риска от преяждане.

5. Заложете на вода

Подлсадените сокове, млечни напитки и фрешове са много изкушаващи, но не са най-добрата опция за качествена хидратация. Захарта в тях, дори да е плодова, може да доведе до повишаване на инсулина, след което идва резкият му спад и липсата на енергия. Същото важи и за кофеиновите напитки. За да се чувствате наистина добре в кожата си, водата е неизаменима.

6. Направете си воден график

Някои от нас нямат навика да пият вода, докато тялото им наистина не се дехидратира. Това може да е много опасно. За да се избавите от този вреден навик, може да си направите воден график. Най-простият начин е да си сложите няколко аларми в рамките на деня, които да ви напомнят да пиете вода. В съвремието ни има и много мобилни приложения, които вършат тази задача.

7. Хидратирайте се с храната

Между 20 и 30% от водата тялото може да си набавя през храната. Добрата новина е, че през лятото храните, богати на вода са изобилни. Вкарайте в менюто си повече краставици, целина, домати, репички, чушки, цвекло, диня, цитруси и зеленолистни. Хапвайте ги цели или като част от смути/сок.

8. Хапвайте повече чия

Чия семената имат способността да поемат големи количества вода при накисване (до 12 пъти собственото им тегло). Древните инки са ги консумирали преди дълги пътувания, за да се заредят с микронутриенти и вода. Добавете чия семена към закуската си. Можете да си направите лесен чия пудинг. Накиснете няколко супени лъжици от супер храната пре нощта. Докато спите, те ще поемат течността и ще се желират. Овкусете със сезонни плодове и мед. Така ще осигурите на тялото си източник на течности през деня.

9. Пийте повече кокосова вода

Кокосовата вода е изключително ценна, защото е богата на електролити. В топлите летни месеци те са много полезни. Ако сте били жертва на летен вирус, кокосовата вода ще ви върне нормалните нива на важни минерали. Ако добавите 200 мл от течността в дневното си меню си гарантирате повече енергия и виталност.

10. Не забравйте пробиотиците

Тези полезни бактерии подпомагат абсорбцията на ценни вещества от храната. Силният микробиом предпазва от сезонни вируси и стомашни неразположения, които лесно могат да ви дехидратират. Освен това, добрите пробиотични нива поддържат кожата добре хидратирана и подхранена, което е много важно през летните дни.

За да сте добре хидратирани всеки ден, добавете в менюто си една бутилка комбуча. Тя ще набави на тялото ви ценни вещества, пробиотици, ще ви освежи и ще върне енергията ви в топлите следобеди.


ПОСЛЕДВАЙТЕ НИ