Комбуча Блог

3 вкусни начина да добавите пробиотици в детското меню

Септември е месецът на промените – с него поставяме началото на учебната година и посрещаме есента. Дните стават по-кратки и хладни, ангажиментите се увеличават. Лятото е зад гърба ни и някои от нас вече изпитват първи симптоми на есенна преумора. Честа смяна на настроението, липса на енергия, раздразнителност, нарушени сън и храносмилане са само част от проблемите, с които се сблъскваме през есента. Все по-често подобни оплаквания имат и най-малките. Учениците, които освен всичко останало са подложени и на допълнителен стрес от завръщането в училище, са особено податливи на това неприятно състояние. За щастие, има множество лесни стъпки, които да предприемем, така че да подпомогнем физическото и психическото здраве на подрастващите (а и нашето собствено). Най-лесната сред тях е да се погрижим за качеството на храната си. Набавяйте на себе си и семейството си разнообразие от сезонна храна. Наблегнете на зеленчуците и богатите на фибри продукти. И разбира се, не забравяйте полезните бактерии. Пробиотиците са жизнено важни за доброто функциониране на  храносмилателната и имунната системи, а последни проучвания сочат, че те оказват влияние и върху настроението ни. За да осигурите на детето си добро здраве и настроение, дори в изморителните учебни дни, включете в менюто му храни, богати на полезни бактерии като ферментирали зеленчуци, кисело мляко и комбуча.Защо комбуча?

Комбуча е прекрасен заместител на стандартните безалкохолни напитки. Естествено газирана и сладка, тя не действа като стимулант за мозъка и не създава изкуствено чувство за енергичност. В допълнение, набавя на организма някои важни ензими и витамини от В-групата.

Богата е на пробиотоци. Най-големият плюс на тази напитка се крие в състава й. Пиенето на комбуча е лесен начин да снабдим организма си с така необходимите му полезни бактерии. Това, което обаче често се случва е, че децата не харесват вкуса на напитката сама по себе си. Ето защо днес ви предлагаме 3 вкусни рецепти с комбуча, на които вие и децата ви да се насладите.

Вкусна домашна лимонада с комбуча

За да си направите тази лимонада, са ви необходими само

Залейте лимона с напитката и оставете да престои в добре затворен съд за 24 часа. За допълнителен аромат и цвят, можете да добавите към лимоните и няколко боровинки или къпини.

Комбуча с ябълка и канела

За тази вариация ще са ви необходими

  • няколко парчета ябълка (4-5)
  • 2 пръчици канела
  • лъжица или две ябълково пюре (за допълнителен плодов вкус)
  • Комбуча Лайф Канела 500 ml

Смесете всички съставки в буркан, разбъркайте добре, затворете плътно и оставете да престои за една нощ. На сутринта ще имате вкусна напитка с деликатен аромат и приятен вкус. Просто я прецедете и пийте с удоволствие.

Боровинково смути с комбуча

Това смути е един от най-лесните начини да осигурите на детето си вкусна следобедна закуска, богата на пробиотици. Ще са ви нужни

Всички съставки се блендират до получаването на хомогенна смес. За по-свеж вкус можете да добавите и малко настърган джинджифил.

Добре е смутитата и соковете да се консумират до 24 часа след направата им. Съхранявайте ги в стъклени, добре затворени шишета. Важно е също да знаете, че съдът за съхранение трябва да се пълни до горе – въздухът в бутилката окислява напитката и намалява полезните й качества.

Желаем ви добър апетит и добро здраве!


ПОСЛЕДВАЙТЕ НИ