Комбуча Блог

7 храни, които нутриционистите искат да консумираме

Колкото повече здравни изследвания се правят, толкова повече информация имаме, че цялостното здраве пряко зависи от състоянието на чревния микробиом. От състоянието на червата зависи не само храносмилането. То влияе на имунната, сърдечно-съдовата, ендокринната, нервната и пикочо-половата система. Когато имаме добра чревна микрофлора, се радваме на висок имунитет, произвеждаме повече хормони на щастието, по-лесно се справяме със стреса, кожата ни е по-здрава и по-рядко страдаме от гъбични инфекции. Как обаче да си осигурим здрава чревна микрофлора? Нутриционистите съветват да консумираме тези 7 храни.

1. Зеленолистни

Всички видове зеленолистни са добре дошли и оказват благотворно влияние върху състоянието на червата. Те са изключително богати на фибри и антиоксиданти. Фибрите подпомагат дейността на отделителната система и намаляват токсичните отпадъци в дебелото черво. Антиоксидантите понижават нивата на оксидативен стрес – основният отговорник за процесите на стареене.

2. Кореноплодни

Кореноплодните също трябва да са интегрална част от диетата ни, ако искаме да сме здрави. Особено полезни са сладките картофи, които са чудесен източник на въглехидрати. Освен това, те са богати на витамини А, С и D, както и на витамини от В групата. Съдържат завидни количества калций, желязо и магнезий и фибри.

3. Костен бульон

Костният бульон се препоръчва като натурален начин да набавите на тялото си високи нива колаген. Колагенът е основният протеин в човешкото тяло, който участва в изграждането на всички съединителни тъкани. Към тях спадат и червата. Множество нови изследвани показват, че приемът на колаген (под формата на костен бульон или хранителни добавки) подобрява синдром на пропускливите черва и възвръща здравината и целостта на чревната мукоза. Това намалява риска от вътрешни възпаления и развитие на автоимунни заболявания.

4. Сардини

Сардините се препоръчват заради високите нива на омега-3 мастни киселини, които съдържат. Омега-3 киселините имат силно противовъзпалително действие и подпомагат възстановяването на баланса в червата. Други източници на омега-3 са мазните риби, като сьомга и риба треска.

5. Кафяв ориз с куркума

Кафевият ориз е поредната храна в списъка, богата на фибри. Куркумата съдържа специалното съединение куркумин, което има противовъзпалителни и антиканцерогенни качества. Оризът, приготвен с куркума ще внесе екзотика на трапезата ви и ще се погрижи за оптималното функциониране на отделителната ви система. Добавете към него любимимите си бобови (леща, боб или нахут) и тялото може да получи пълен протеин. Това е особено важно за хората, които спазват веган или вегетариански режим на хранене.

6. Авокадо

Авокадото е богата на фибри, мазнини и редица витамини и минерали. Мононенаситените мазнини в него понижават нивата на холестерола, а фибрите се грижат за отделителната система. Освен това, авокадото е богато на лутеин и зеакстантин – две от най-ценните вещества за очното здраве. Едно от основните предимства на този зеленчук е, че в голяма част от случаите за отглеждането му не се използват пестициди и замърсители. Това означава, че независимо от коя точка на света идва, авокадото няма да навреди на здравето ни.

7. Комбуча

Комбуча е любима напитка на нутриционистите, защото е жива и богата на пробитоици. Процесът на ферментация на комбуча я прави изключително ценна за чревния микробиом. Високите количества полезни бактерии, които се съдържат в нея са основата на доброто чревно здраве. Благодарение на пробиотиците тялото се радва на висок имунитет, добро настроение, чиста и красива кожа. Техните оптимални нива понижават риска от автоимунни заболявания и гарантират правилното храносмилане и добрия метаболизъм.

Нутриционистите съветват да включваме в менюто си всички видове хранителни вещества – въглехидрати, протеини и мазнини. Освен добрата диета, за цялостното ни здраве са отговорни достатъчната почивка, редовните тренировки и времето, прекарано с любими хора.

Готови ли сте да се погрижите за здравето си и да си набавите високи нива пробиотици от натурален източник? Поръчайте желания от вас комбуча вкус от нашия онлайн магазин.


ПОСЛЕДВАЙТЕ НИ